U izuzetno dinamičnom okruženju modernog obrazovanja, jedan akronim se nametnuo kao simbol za inovativno učenje: STEAM. Nastao kao skraćenica za Nauku (Science), Tehnologiju (Technology), Inžinjering (Engineering), Umjetnost (Arts) i Matematiku (Mathematics), STEAM integriše ove ključne discipline u kohezivan model učenja dizajniran da potakne radoznalost, razvija kreativnost i pripremi djecu za izazove budućnosti.

U ovom blog postu, istražit ćemo koncept STEAM-a, prednosti integrisanja STEAM igračaka u igru i zašto je STEAM obrazovanje važno za današnje učenike.

Šta je STEAM?

Kid playing with wooden toys

STEAM je obrazovni pristup koji uključuje umjetnost u tradicionalni STEM (Nauka, Tehnologija, Inženjering i Matematika) okvir. Integracijom umjetnosti, STEAM podstiče kreativno razmišljanje i rješavanje problema, čineći učenje zanimljivijim i sveobuhvatnijim. Ovaj holistički pristup pomaže djeci da uvide povezanost između disciplina i primijene svoje znanje u stvarnim kontekstima.

No, krenimo ispočetka. Ako zaronimo dublje u klasični STEM model, vidjećemo kako se sve te oblasti isprepleću i doprinose cjelovitosti i koheziji samog modela.

Nauka (Science)

kid playing with colorful toys

Nauku karakteriše neprestano postavljanje pitanja o svijetu. Prirodne nauke proučavaju prirodne fenomene, provode eksperimente za testiranje hipoteza i analiziraju podatke kako bi se otkrili osnovni principi.  Ovo naučno znanje predstavlja temelj za sve druge STEM discipline.

Tehnologija (Technology)

non bimary kid playing with colorful wooden toys

Tehnologija koristi naučna otkrića za stvaranje alata i rješenja.  Matematičari prave proračune za gradnju mostova, dok ih inženjeri projektuju koristeći naučne principe materijala i sila.  Tehnologija omogućava testiranje naučnih teorija kroz simulacije i prikupljanje podataka pomoću naprednih instrumenata.

Inžinjerstvo (Engineering)

kid playing with wooden toys

Inžinjerstvo ima graditeljsku ulogu, preuzimajući naučna znanja i pretvarajući ih u praktične primjene. Inžinjeri koriste matematiku za modeliranje i optimizaciju dizajna, uzimajući u obzir fizikalne zakone koje su otkrile prirodne nauke.  Zatim razvijaju procese i tehnologije kako bi te dizajne doveli do života.

Matematika (Mathematics)

toys wooden block

Matematika, koja je univerzalni jezik, služi kao kičma svih STEM oblasti.  Pruža okvir za izražavanje naučnih koncepata, analizu podataka i optimizaciju inženjerskih dizajna.  Na primjer, matematički modeli pomažu naučnicima da predvide ponašanje prirodnih sistema, a inženjeri primjenjuju geometrijske principe za projektovanje struktura.

A za umjetnost (Arts)

Uključivanjem umjetnosti u STEM koncept stvoren je sveobuhvatniji i zaokruženiji pristup učenju, poznat kao STEAM.

whole family playing with wooden toys

Umjetnost daje sasvim novu dimenziju tradicionalnom STEM konceptu, obogaćujući ga kreativnošću, empatijom i humanošću. Umjetnost potiče kreativno rješavanje problema, dizajnersko promišljanje i potiče inovativnost. Umjetnost razvija empatiju i razumijevanje ljudskog iskustva te omogućava inovacijama i tehnologiji da budu prilagodjene čovjeku. Umjetnost podrazumijeva saradnju, efikasnu komunikaciju i donosi izuzetno važan estetski element u STEM koncept.

Prednosti STEAM igračaka

girl playing wooden memory game

Igranje igračkama na STEAM principu preporučuje se od rane dobi djeteta. Mnogobrojne su prednosti igranja zasnovanog na STEAM principima, a kao najznačnije izdvajaju se:

Podsticanje kreativnosti i inovacija

STEAM igračke su dizajnirane da podstaknu igru otvorenog tipa, omogućavajući djeci da istražuju i eksperimentišu. Ova vrsta igre podstiče kreativno razmišljanje i inovacije, jer djeca uče rješavati probleme na nove načine.

Razvoj vještina rješavanja problema

Mnoge STEAM igračke zahtijevaju od djece da grade, rastavljaju i ponovo sklapaju, pomažući im da razviju kritičke vještine rješavanja problema. Angažiranjem u ovim aktivnostima, djeca uče razmišljati logički i metodično, što su ključne vještine za uspjeh u bilo kojem polju.

Promoviranje praktičnog učenja

STEAM igračke pružaju taktilno iskustvo učenja koje može biti uticajnije od tradicionalnih metoda. Praktične aktivnosti pomažu u jačanju vještina potrebnih za shvatanje i razvoja koncepata i čine apstraktne ideje konkretnijim.

Izgradnja samopouzdanja i otpornosti

Kako se djeca bave STEAM igračkama, često nailaze na izazove i prepreke. Prevazilaženje ovih prepreka gradi otpornost i samopouzdanje, učeći djecu da je neuspjeh prirodni dio procesa učenja.

Podsticanje saradnje i komunikacije

Mnoge STEAM igračke su dizajnirane za grupnu igru, promovirajući timski rad i komunikaciju. Ova iskustva saradnje uče djecu kako da dijele ideje, pregovaraju i rade zajedno na postizanju zajedničkih ciljeva.

Važnost STEAM obrazovanja

girl playing wooden memory game

Savremeno radno mjesto sve više zavisi od STEAM vještina. Podsticanjem ranog interesa za ove oblasti, STEAM obrazovanje pomaže djeci da se pripreme za buduće karijere u poljima kao što su tehnologija, inženjering i umjetnost. Pored toga, STEAM obrazovanje ohrabruje učenike da postavljaju pitanja, analiziraju i kritički razmišljaju o svijetu oko sebe čime stiču vještine ključne za snalaženje u složenom okruženju modernog svijeta i donošenje informiranih odluka.

girl playing wooden memory game

Integracijom više disciplina, STEAM obrazovanje pomaže učenicima da razumiju međusobnu povezanost različitih polja. Ovaj interdisciplinarni pristup može dovesti do inovativnijih rješenja i dubljeg razumijevanja složenih problema. Shodno tome, STEAM aktivnosti su često zanimljivije i ugodnije od tradicionalnih metoda učenja. Čineći učenje zabavnim i relevantnim, STEAM obrazovanje može povećati motivaciju i entuzijazam učenika za učenjem.

girl playing wooden memory game

Konačno, STEAM obrazovanje može pomoći u smanjenju razlika u postignućima pružanjem visokokvalitetnih iskustava učenja svim učenicima. STEAM princip je otvoren i pristupačan svima, a naglašavanjem kreativnosti i inovacija, STEAM može angažirati raznoliku grupu učenika i promovisati ravnopravnost u obrazovanju.

girl playing wooden memory game

Inkorporiranje STEAM koncepata i igračaka u obrazovanje donosi brojne prednosti, od podsticanja kreativnosti i inovacija do pripreme učenika za buduće karijere. Čineći učenje angažiranim i relevantnim, STEAM obrazovanje ne samo da poboljšava akademska postignuća, već i oprema učenike vještinama potrebnim za uspjeh u stalno mijenjajućem svijetu.

Bilo kroz aktivnosti u učionici ili igru sa STEAM igračkama, njegovanje ljubavi prema ovim disciplinama može inspirisati narednu generaciju mislilaca, stvaralaca i rješavača problema.

Risu je posvećen promociji učenja kroz igru i STEAM principa igre i obrazovanja, a na našem webshopu možete pronaći mnoštvo kvalitetnih STEAM igračaka dizajniranih da potiču maštu, razvijaju kreativnost i odgajaju buduće genijalce.

* Photo credit: Freepik

Comments (0)

No comments at this moment
Proizvod dodan na listu želja

Ova web stranica koristi tzv. kolačiće (eng. Cookies) u cilju pružanja što boljeg korisničkog iskustva.